יום חמישי, 4 באפריל 2013

חלום: חלום הענק


  א.חלום הענק.
    זה לא חלום שלי. זה חלום מהספר Lucid dreams-Stephen LaBerge .
    המושג  Lucid dreams מציין חלום שבו אתה מודע שזה חלום תוך כדי החלום.
    בחלום המחבר נכנס לכיתה עם תלמידים. המחבר הוא המורה.
    יש בכתה מהומה. התלמידים משתוללים. יש צעקות, אלימות וזורקים חפצים שונים.
    יש שם תלמיד אחד שהוא בעייתי במיוחד. תלמיד זה הוא ענק במימדיו ובעל הופעה דוחה
    ביותר.
    הענק תופס את המחבר ומתחיל לרסק את גופו.
    המזל שהמחבר בעל ידע רוחני. תחילה הוא נבהל ומתחיל להיאבק בענק. אז הוא נזכר בידע
    הרוחני שיש לו. הוא גם מבין שזה חלום.
    הוא משדר אהבה לענק. התוצאה - הענק מפסיק להשתולל ונמס לתוך גוף המחבר.

  ב.פרשנות.
    זה חלום מרשים. הכיתה מסמלת את הנפש והתלמידים מסמלים את האישויות בנפש.
    המחבר בחלום זו האישיות הראשית.
    יש מהומה בנפש. התלמיד הענק מסמל את האישיות הכי בעייתית של המחבר. לא מוזכר מהי
    אותה אישיות, וזה גם לא חשוב.
    הרעיון בחלום הוא שכאשר נותנים אהבה לאישויות, הן מפסיקות להיות בעייתיות.

  ג.התייחסות.
    קראתי לאישויות בנפש בשם הילדים שבפנים.
    יש טעות קבועה שאנו נוהגים לעשות - לחלק את האישיות לאישויות טובות ולאישויות
    בעייתיות. חס וחלילא מלהדביק לאישיות תווית של אישיות בעייתית. חס וחלילא גם מלומר
    על ילד שהוא בעייתי.
    בכל האישויות יש שליליות וכל האישויות עלולות להשתולל בנסיבות המתאימות. כמו
    ילדים. לכן זה עלול להוביל אותנו לאמירה שכל האישויות בעייתיות.
    איך כן לטפל באישויות שמשתוללות ?
    אין טעם להילחם באישויות. לא ניתן להרוג אישויות. האישיות בנושא המדובר תהיה
    תמיד. גם אהבה לא עוזרת. גם עם ילדים לא די באהבה. הפתרון לטווח רחוק - מיזוג.
    ככל שנלחמים יותר באישויות, כך הן הופכות ליותר ויותר בעייתיות.
    המסר של החלום - הדרך הנכונה להתמודד עם האישויות הפנימיות היא על ידי אהבה ולא
    על ידי מלחמה באישויות אלה.

  ד.על ידע פנימי.
    חלומות מכילים ידע פנימי רב. חלום זה חשוב במיוחד ועשיר בידע פנימי. אני מכנה את
    הידע הפנימי בשם - האוצרות שבפנים.
    במונח ידע פנימי הכוונה היא לידע שיש לנו בפנים ואין לנו בחוץ. רוב האנשים
    מופתעים מעצם זה שיש בפנים ידע אדיר וסמוי. כאן בחלום רואים זאת.
    במשך שנים אני מחפש אחר האוצרות שבפנים. מבחינתי, האוצרות הם בפנים ולא בחוץ.
    בשעה שאחרים מחפשים את האוצרות בחוץ, אני מחפש את האוצרות שבפנים.
    חלום זה הוא הזדמנות לראות קצת ממה שיש אצלינו בפנים.
    כמה מהדברים שניתן לראות בחלום זה -
      1.מודל של הנפש.
        בחלום יש מודל של הנפש. הנפש מוצגת כמורכבת מאישיות ראשית ואישויות נוספות.
        הדימוי - כתה עם מורה ותלמידים.
        יש מודלים רבים נוספים של הנפש.
        במודל זה, הנפש מפוצלת לאישיות ראשית ולאישיות נוספות. זהו הפיצול האופקי.
      2.המשקפיים לגבי הגורם לבעיות נפשיות.
        לפי החלום, בעיות נפשיות נגרמות בגלל "השתוללות התלמידים בפנים". אלה הם
        משקפיים נאיביות ופשטניות בנושא הגורם לבעיות נפשיות.
      3.הפיצול האנכי.
        קודם הזכרתי את הפיצול האפקי של הנפש לאישיות ראשית ולאישויות נוספות.
        יש גם פיצול אנכי. האישיות הראשית מפוצלת לחלק פנימי ולחלק חיצוני, פנים
        וחוץ. הפנים יודע על האישויות הנוספות, ומנסה להתמודד איתן. החוץ אינו מודע
        לנעשה בפנים, לאישויות הנוספות ולמאבק עימן.
        כל הפיצולים הללו בנפש הינם מנגנוני הגנה שיצרנו במהלך השנים.
      4.החיים הפנימיים.
        יש לנו חיים פנימיים, עליהם אין לנו כמעט כל מושג שהוא. יש לנו גם חיי חוץ
        וגם חיי פנים. בחלום רואים מקצת מחיי הפנים.
        בורות זו היא תוצאה מהפיצול האנכי.
        מדהים ! כל הידע הזה נמצא בחלום אחד !

  ה.סימני שאלה רבים.
    בסוף החלום נותרו הרבה סימני שאלה. אין לנו עדיין מושג מי הן בדיוק האישויות
    שבפנים, מתי כל אישיות נוצרה וכיצד, מה האגנדה שלה ומה קורה שם בפנים.
    לא ברור כיצד ההשתוללות מתבטאת בחוץ בחיינו. הצצנו לעולם עליו אנו לא יודעים
    כלום. בינתיים.

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה